40 felett változom

40 felett változom

Ülök és elsorvadok?

2023. március 24. - Peter40

Azt gondolom, hogy élrdemes arról írnom, hogy az ülőmunka milyen káros, valamint arról, hogy hogyan kezdtem el változtatni.

Az ülőmunka elengedhetetlen része az életemnek, hiszen informatikusként sok időt kell a számítógép előtt töltenem. Azonban, amikor észrevettem, hogy hát- és derékfájdalmak jelentkeznek napi szinten, tudtam, hogy valamit tennem kell, különben visszafordíthatatlan problémáim lesznek.

Az egyik legfontosabb dolog, amit megtettem, hogy beillesztettem a napi séta rutinomba. Eleinte csak néhány percet sétáltam, de fokozatosan növeltem az időtartamot és az intenzitást is. A napi séta nem várt melllékhatása lett, hogy a hangulatom javulni kezdett. A karbantartott, egészséges test és az egészséges elme összefüggésben állnak egymással, és én személy szerint azt tapasztaltam, hogy amikor jobban érzem magam a bőrömben, akkor a munkában is hatékonyabb vagyok.

seta.jpg

 

Azonban, csak a napi séta nem volt elég. Figyeltema. testem jelzéseit, és ha szükséges, akkor felállok a széktől és az irodában mozgom egy keveset. Ha tehetitek és a cég figyel rá, akkor használjatok ergonomikus székeket és asztalokat, amelyek megfelelő testtartást biztosítanak. Továbbá, amikor csak lehetőség van rá, próbáljuk meg állva végezni a munkánkat, hogy csökkentsük az ülőidőt.Vannak már állítható magasságú asztalok, ez sajnos nálam az irodában nincs, de lobbizni fogok érte.

Az egészséges életmód azonban nem csak a testünkről szól, hanem a mentális egészségről is. Én magam is kisérletezem különböző módszerekkel, hogy csökkentsem a stresszt és javítsam a hangulatomat. A meditáció és a jóga is érdekel, és sokat olvastam a stresszcsökkentő hatásukról.

Bár az ülőmunkát nem tudom leváltani, de ezek az apróságok is nagy hatással vannak az életszínvonalamra. Ez is a változás része :) Kis lépésekben a nagy célok felé!

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettvaltozom.blog.hu/api/trackback/id/tr2418079258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása